دیجی لند | اخبار دنیای دیجیتال اخبار دیجیتال | اخبار فن آوری

تأثیر اینستاگرام بر روی سبک زندگی کاربران و دلیل ارائه قابلیت استوری

تأثیر اینستاگرام بر روی سبک زندگی مصرف کنندگان و دلیل معرفی توانایی استوری

پیرامون اخبار وب و شبکه جهانی وب در خبرها آمده است :

در بررسی ها واپسین نمایش داده شده است که اینستاگرام نه تنها نقش مستقیمی بر روی تغییر حالات روحی استفاده کننده بازی می کند حتی با اسم یکی از تأثیر گذارترین شبکه های اجتماعی برای تغییر در سبک زندگی مردم نیز شناخته می شود.

طبق خبرهایی که در شبکه های اینترنتی پخش شده است، زمانی اینستاگرام شبکه اجتماعی بسیار ناشناخته ای به اشتراک مصرف کنندگان این عرصه بود و تنها تعداد کمی از مصرف کنندگان این شبکه اجتماعی را می شناختند. با اینحال این ایام این شبکه اجتماعی آنچنان مشهور شده است که کمتر کسی را می توان پیدا کرد که این شبکه اجتماعی را نشناسد و یا در آن حساب کاربری نداشته باشد. از جهت دیگر این ایام فعالیت های مصرف کنندگان در این شبکه اجتماعی تنها محدود به، به انتشار از نو تصویر نیست حتی به نحوی مصرف کنندگان سعی می کنند تا تصویر هایی از محیط کار یا زندگی خود قرار دهند که آن ها را در بهترین حالت نشان دهد. به علاوه از طرف دیگر به گفته بسیاری از صاحبنظران چشم و هم چشمی نیز در بهره برداری از این شبکه اجتماع تا حد بسیار فراوانی گسترش یافته است.

در ایام و یا ممکن است ماه های ابتدایی تأسیس این شبکه اجتماعی، مردم تنها به قرار دادن و به پخش کردن تصویر هایی از طبیعت یا بالاخره تصویر های دسته جمعی خود در این شبکه اجتماعی اکتفا می کردند با اینحال این ایام حتی عکس ها آنچه استفاده کننده با اسم صبحانه میل می کند به اشتراک تصویر های مصرف کنندگان دیده می شود. بدین خاطر انتظارات مردم از سبک زندگی خود و آنچه که در زندگی به آن دسترسی دارند بالا تر رفته است. مثلاً فرد به جای اینکه در صبحانه به خوردن نان و پنیر و چایی شیرین اکتفا کند سعی می کند تا انواع مرباها و دیگر خوراکی هایی که در صبحانه می تواند از آن ها میل کند را نیز بر روی میز صبحانه خود بچیند و تصویر آن را بر روی این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارد. از جهت دیگر روند به انتشار از نو چنین عکس هایی در شبکه اجتماعی اینستاگرام تا حدی پیشرفت کرده است که امروزه اگر مثلاً استفاده کننده صبحانه اش را با چنین مخلفاتی میل نکند و یا از آن بالاتر در یکی از مشهور ترین هتل شهر میل نکند و بخواهد از صبحانه ساده خود تصویری در این شبکه اجتماعی قرار دهد، خوب است این کار را نکند چون از لحاظ سایرین چنین عکس هایی ارزش به انتشار از نو ندارند.

با اینحال اکثر صاحبنظران در جواب به این سؤال که چرا چنین اتفاقی افتاده و چرا چنین افکاری در بین مصرف کنندگان رخنه کرده است به مطالب با مزه ای اشاره کرده اند. در حقیقت به نظر بسیاری از این صاحبنظران ساختار این شبکه اجتماعی و یا دیگر شبکه های اجتماعی که جنبه های دیداری آن بیشتر از دیگر جنبه ها از نمونه جنبه های شنیداری است، به این گونه است که آن ها مصرف کنندگان را به قرار دادن عکس ها دلچسب که ارزش مشاهده داشته باشند ترغیب می کند. مثلاً در شبکه اجتماعی توییتر، هرچه استفاده کننده مهارت بالایی در نوشتن جملات کوتاه با بیشترین معنی و رسا ترین معنی داشته باشد، نوشته وی می تواند نظر بیشتری از مردم را به خود جلب نماید. از جهت دیگر در شبکه های اجتماعی که در آن از نمونه های following برای رابطه برقرار کردن میان مصرف کنندگان استفاده می شود، شناخت کمتری بر روی افرادی که استفاده کننده با آن ها عکس ها خود را به اشتراک می گذارد می باشد.

از جهت دیگر مصرف کنندگان تنها از روی پست ها و کامنت هایی که دیگر مصرف کنندگان در پایین تصویر های وی قرار می دهند می تواند بفهمد آیا توانسته نظر آن ها را با تصویر به اشتراک قرار داده شده جلب کند یا نه. از جهت دیگر ساختار و نوع دیزاین این شبکه اجتماعی به نحوی است که استفاده کننده هرچه تصویر های با کیفیت تری از خود و یا زندگی خود در آن قرار دهد، تحت این شرایط  می تواند تعداد مردم همراه یا همان به اصطلاح فالورهای بیشتری برای خود جمع کند.

با اینحال در ورای دیزاین و ساختار این شبکه اجتماعی، فرهنگی که در بین مصرف کنندگان از روش این شبکه اجتماعی گسترش یافته است بسیار حائز ارزش است. در حقیقت هیچ کاربری تمایلی به داشتن یک حساب کاربری غمگین که پر از است از تصویر هایی که نمی تواند نظر دیگر مصرف کنندگان را جلب کند، ندارد. در حقیقت اکثر مصرف کنندگان سعی می کنند حتی اگر شده با تصویر های جعلی، حساب کاربری خود را به شکلی پر کنند که تعداد لایک های تصویر های به اشتراک قرار داده شده روز به روز گسترش یابد. یا مثلاً حتی کاربری با خیال اینکه عکسی که از بهترین لحظه زندگی خود گرفته است نمی تواند نظر سایرین را به خود جلب کند، تصویر خود را در این شبکه اجتماعی به اشتراک نمی گذارد و یا اگر به اشتراک بگذارد وقتی متوجه می شود که کسی به آن توجه مخصوصی نکرده آن را حذف می نماید.

در حقیقت ممکن است بدین جهت است که میان دو شبکه اجتماعی اسنپ چت و اینستاگرام رقابت فراوانی برای به انتشار از نو لحظات مهم و به علاوه از طرف دیگر معرفی قابلیت های مختلف به مصرف کنندگان برای استفاده به هر میزان بیشتر از این دو شبکه اجتماعی راه افتاده است.

مثلاً هر دو توانایی قرار دادن استوری را در اپ خود به مصرف کنندگان معرفی داده اند. پست هایی که در این استوری ها چه در اسنپ چت و چه در اینستاگرام قرار داده شده اند بعد از ۲۴ ساعت خود به خود حذف می شوند با اینحال آیا فید بک آن ها دسته از تصویر ها و عکس هایی که مورد استقبال بسیار زیاد دوستان قرار گرفته با فید بک آن گروه از تصویر هایی که کمتر مورد استقبال قرار گرفته برای استفاده کننده به اشتراک گذارنده یکسان است؟

در حقیقت این توانایی که حدود یک سال است در اینستاگرام اکتیو شده است، چیزی را به استفاده کننده معرفی میکند که تا قبل از آن استفاده کننده قادر نبود به آن دسترسی داشته باشد و آن هم این است که استفاده کننده هر پستی هم که در استوری قرار دهد چه با استقبال سایرین مواجه شود چه نشود خیالش از بابت اینکه خود به خود بعد از ۲۴ ساعت حذف می شود راحت است و ضروری نیست نگران این باشد که تصویر به اشتراک قرار داده شده موفق شد تعداد فراوانی لایک از آن خود کند یا نه.

وقتی برای بار نخست از اسنپ چت رو نمایی شد، بسیاری از توانایی حذف عکس ها استوری بعد از ۲۴ ساعت به اشتباه با اسم یک اقدام خوب جهت حفظ امنیت جلوگیری از سرقت عکس ها به وسیله دیگر مصرف کنندگان یاد کردند. با اینحال حقیقت امر این بود که تولیدکنندگان اسنپ چت نمی خواستند این شبکه اجتماعی به کنفرانس دیجیتالی از زندگی مصرف کنندگان مبدل شوند به نحوی می خواستند با معرفی این توانایی اثراتی مانند چشم و هم چشمی و غیره را تا جاییکه شرایط اجازه میدهد به پایین ترین سطح آن برسانند.

و اکنون اینستاگرام در اقدامی از حدود یکسال پیش سعی کرده است تا پا جای گای اسنپ چت در این عرصه بگذارد تا ممکن است اثرات مخرب خود بر روی زندگی مصرف کنندگان را تا حدی کاهش دهد. با وجود این بازهم توانایی قرار دادن تصویر ها برای در بیشتر مواقع در این اپ می باشد. با این وجود باید در اینجا این خبر خوب را به شما بگوییم که عکس هایی که به روش ماندگار در صفحه شخصی استفاده کننده قرار می گیرند می توانند به روش خصوصی باشند و از دید عمومی خارج باشد.

از جهت دیگر با استناد به استقبال مصرف کنندگان از توانایی استوری در دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و اسنپ چت دیه می شود که در شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیس بوک و غیره نیز این توانایی در دست مصرف کنندگان کم کم قرار داده می شود و ممکن است بتوان از مزایای آن سود برد. حتی پیغام رسان واتس اپ نیز چنین قابلیتی را در دست مصرف کنندگان قرار داده است و این نشان می دهد فایده ها مشهور آن برای مصرف کنندگان زیاد بوده است.

با ابزارهای پایین میتوانید این خبر را برای دوستان علاقه مند اشتراک بگذارید.

لینک