دیجی لند | اخبار دنیای دیجیتال اخبار دیجیتال | اخبار فن آوری

ساخت پهپادهایی برای نجات جان انسان ها

تولید پهپادهایی برای نجات جان انسان ها

برای علاقه مندان به اخبار هوا و فضا خبری تکمیل کرده ایم :

هر روز بیننده گسترش بهره برداری از ربات های پرنده هستیم. با استناد به مزیت های بهره برداری از پهپادها از نمونه سرعت بالای عملیاتی شدن آن ها، در آتی ای نچندان دور بیننده آن خواهیم بود که برای نجات جان انسان ها به پرواز در می­آیند.

طبق خبرهایی که در شبکه های اینترنتی پخش شده است-در ابتدا دوره ی ظهور پهپادها مهندسان پیوسته به فکر به کارگیری آن در امر امداد و نجات بوده اند و در همان دوره به موفقیت هایی نیز دست پیدا کردند، توانایی حمل اجسام به دلیل کوادروتورها این امکان را ممکن تولید تا در شرایط بحرانی و عدم دسترسی به مردم نیازمند، لوازم ضروری و کمک های ابتدایی را در معرض آنها قرار دهیم. برای نمونه فرض کنید گروهی آسیب دیده در برف زمین‌گیر شده‌اند و قادر ایم قبل از رسیدن نیروهای امدادی آب، مواد غذایی و دارو را در کمترین لحظه در دست آنها قرار دهیم. مورد اشاره شده را می توان اولین استفاده این فناورری در امداد نجات اسم برد.

بعد از گذشت مدتی و با پیشترفت سیستم های کنترلی پهپادها، بیننده کالا کمپانی DPI بودیم. این هواپیمای بدون سرنشین که  DP-14 اسم گذاری شده که توانایی حمل ۲۰۰ کیلوگرم وزن را به مدت دو ساعت دارد و این بازه ی زمانی در حالت بارگذاری کمتر و سوخت بیشتر گسترش پیدا خواهد نمود. سیستم کنترل اتوماتیک این پرنده از الگوریتم های پیچیده ای برای هدایت این پرنده استفاده می کند و این مسئله کار را برای خلبان آن راحت می کند به طوری که یک شخص همزمان می تواند چندین پهپاد را کنترل کند. این پهپاد که بیشتر با رویکردی نظامی ساخته شده است این امکان را دارد تا مصدوم در محیط داخلی پرنده قرار گیرد و در کمترین لحظه ممکن به مراکز درمانی منتقل شود.

به هر حال موفقیت یا عدم موفقیت DP-14 این باور را ایجاد کرد که می توان از دِرون ها در نقش آمبولانس های هوایی استفاده کرد. در بروزترین برنامه مفهمومی از آمبولانس هوایی بیننده یک کوادکوپتر هستیم که توانایی هدایت از روش GPS و خلبان یا ترکیی از هردو را دارد. این پرنده به شکلی دیزاین شده است تا بتواند در کمترین فضاها فرود خود را انجام دهد و در سریعترین لحظه ممکن روش انتقال مصدوم را انجام دهد. کمپانی طراح، این ادعا را دارد که به توجه به اینکه تولید محصولشان هزینه ی میلیون دلاری دارد با اینحال باز چندین برابر از هلیکوپترهای اورژانس ارزان تر تمام می شود.

برنامه آمبولانس هوایی هنوز در حد یک دیزاین مفهومی بوده است و به برنامه ی تولید و تجاری سازی آن اشاره نشده است. با اینحال با استناد به پیشترفت عرصه بدون سرنیشن ها و تولید تاکسی های هوایی مانند Ehang 184 پتانسیل تولید و کاربردی شدن آن می باشد و باید دید کمپانی خاطی تا چه حد در اجرای فرضیه ی خود مصمم است.

اگر این خبردرباره هوا و فضا جالب است آنرا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

لینک