دیجی لند | اخبار دنیای دیجیتال اخبار دیجیتال | اخبار فن آوری

21546_thumb.jpg

دیزاین ابتدایی برند | ۱۲ اصلی که در دیزاین ابتدایی برند باید رعایت شود

[ad_1]

برندینگ اصولی یکی از مهمترین مواردی است که از روزهای ابتدایی شروع یک اشتغال باید مورد استقبال قرار گیرد. از این جهت توجه به دیزاین ابتدایی برند اقتصادی‌تر از دیزاین مجدد و بازبینی آن خواهد بود. با اینحال مطمئنا تمرکز بر روی دیزاین خوب در ابتدای کار بسیار سخت و دشوار خواهد بود. اگر شما هم در ابتدای شروع به کار اشتغال خود هستید و دوست دارید تصویر درست و مناسبی از برند خود را در فکر مردم نهادینه کنید. در این نوشته با ما همراه باشید تا نکات مهمی که در دیزاین ابتدایی برند باید مورد قرار گیرد را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

اصول دیزاین ابتدایی برند

۱) بهره برداری از برنامه کلاسیک

بهره برداری از برنامه‌های کلاسیک در دیزاین ابتدایی برند یکی از مهمترین اصولی است که باید به آن دقت شود. با اینحال توجه داشته باشید که بهره برداری از برنامه‌های کلاسیک به هیچ وجه به معنی برنامه‌های خسته کننده و قدیمی نیست. حتی منظور از برنامه کلاسیک توجه به سنت‌های قدیمی و بهره برداری از رنگ‌های خوب در دیزاین برند است. از آنجاییکه این کار باعث عامه پسند شدن برند می‌شود.

۲) دیزاین برند با استناد به عرصه فعالیت کمپانی

در دیزاین لوگوی یک برند باید عرصه فعالیت کمپانی نیز به گونه‌ای مقرر کرده شود. به عبارت دیگر وقتی که فردی برای بار نخست با لوگوی یک برند مواجه می‌شود باید بتواند عرصه فعالیت آن را از روی لوگو تشخیص دهد. این امر تاثیر مثبتی بر روی ذهنیت خریدار خواهد داشت.

۳) عدم تشابه دیزاین ابتدایی برند با لوگوی دیگر کسب و کارها

با وجود این عده ای از کسب و کارها به عمد لوگوی خود را شبیه به لوگوی دیگر کسب و کارها دیزاین می‌کنند تا ذهن مخاطب را به مساله بکند. با اینحال در حالت کلی خوب است از فرضیه‌های منحصر به فردی در دیزاین برند استفاده شود. از آنجاییکه در صورت وجود تشابه امکان دارد مخاطبان توجهی به جزئیات لوگوی شما نکنند.

۴) واضح بودن جزئیات لوگو در تمام پلت‌فرم‌ها

توجه داشته باشید که مخاطبان در پلت‌فرم‌های متفاوتی با لوگوی برند شما مواجه خواهند شد. از این جهت خوب است مطمئن باشید که جزئیات لوگوی برندتان در پلت‌فرم‌های مختلف و یا در صورت پرینت گرفته شدن بطور کلی واضح است.

۵) بهره برداری از رنگ‌های دارای اختلاف

با وجود این بسیاری از برندها علاقه دارند لوگوی خود را با دو رنگ سیاه و سفید دیزاین کنند. با اینحال باید بدانید که بهره برداری از رنگ‌های مختلف تاثیر بیشتری بر روی ذهن مخاطب می‌گذارد. در صورتی که قادر باشید از ۴ رنگ مختلف در دیزاین لوگوی خود استفاده کنید میتوانید با به مساله کشیدن ذهن خریدار تاثیرگذاری را دو برابر کنید. از آنجاییکه جلوه‌ی تصویری تاثیر ممتازی بر ذهن مخاطبان دارند.

۶) ایجاد برنامه‌های خاص

برای ایجاد برنامه‌های خاص ضروری نیست حتما از اشکال پیچیده در دیزاین ابتدایی برند خود استفاده کنید. حتی به کمک خطوط و رنگ‌ها میتوانید دیزاین ممتازی را بوجود بیاورید. با اسم مثال لوگوی برند استارباکس مثال مناسبی از به کارگیری خطوط و ریزه کاری در دیزاین لوگوی برند است.

دیزاین ابتدایی برند لوگوی برند استارباکس

۷) انتخاب اسم خوب

در هر عرصه‌ای که فعالیت می‌کنید به خاطر داشته باشید که انتخاب اسم برای برند یکی از مهمترین و بنیادی‌ترین گام‌های شروع اشتغال است. از آنجاییکه اسم برند برای در بیشتر مواقع در فکر‌ها باقی خواهد ماند. از این جهت خوب است اسمی که برای برند انتخاب می‌شود پرمعنا و کوتاه بوده و تلفظ راحتی داشته باشد. به علاوه از طرف دیگر نیازی بوجود رابطه اسم و عرصه فعالیت نیست. در بسیاری از موارد انتخاب یک اسم بی‌ربط ماندگاری بیشتری در فکر خریدار دارد.

۸) انتخاب شعار تبلیغاتی کوتاه برای برند

هر برندی معمولا یک شعار تبلیغاتی برای خود انتخاب می‌کند. این شعار می‌تواند در دیزاین برند یا بسته‌بندی آن مورد بهره برداری قرار گیرد. با اسم مثال برند کیت کت شعار تبلیغاتی خود را به گونه‌ای انتخاب کرده است که پیوسته مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهد.

طراحی اولیه برند

برند کیت کت

۹) تخصیص محیط خالی سفید به بخشی از لوگو

وجود محیط خالی در لوگو تاثیر مثبتی در فکر مخاطب دارد. از این جهت سعی کنید حتی در صورت انتخاب یک دیزاین پیچیده نیز محیط خالی سفیدی را در بخشی از لوگوی خود در نظر بگیرید. این امر دلیل ایجاد انسجام در فکر مخاطب می‌شود.

۱۰) عدم بهره برداری از خطوط شکسته

مخاطب در اولین نگاه خود به لوگوی یک برند تجزیه و تحلیلی را در فکر خود درمقایسه با ان انجام می‌دهد. بدین خاطر بهره برداری از خطوط شکسته در دیزاین ابتدایی برند با درگیر کردن ذهن مخاطب تاثیر روانی منفی بر روی آن می‌گذارد. بدین جهت است که بسیاری از برندها در تلاش اند از حروف انگلیسی زاویه دار نیز در دیزاین لوگوی خود استفاده نکنند.

۱۱) بهره برداری از لحنی ملایم و گرم لحظه معرفی برند

بهره برداری از لحنی گرم و ملایم لحظه معرفی یک برند تاثیر به سزایی در شهرت آن برند دارد. اگر قصد معرفی برند خود را دارید خوب است پیش از هرچیز بر روی لحن و روابط اجتماعی خود کار کنید. از آنجاییکه ایجاد یک ذهنیت مثبت در مخاطب تحت تاثیر مهارت‌های ارتباطی قوی و بهره برداری از لحن خوب است.

۱۲) دخیل کردن علایق صاحبان برند

اگر دوست دارید برند ماندگاری را بوجود بیاورید خوب است علایق و سلایق خود را نیز در دیزاین آن دخیل کنید. از آنجاییکه تحت این شرایط رابطه عاطفی بیشتری با مخاطبان خود برقرار می‌کنید. برقراری همین رابطه عاطفی نیز یکی از رموز موفقیت و شهرت برند است.

[ad_2]

Source link