دیجی لند | اخبار دنیای دیجیتال اخبار دیجیتال | اخبار فن آوری

علاقه بسیار زیاد خانم ها برای سلفی گرفتن

علاقه بسیار زیاد خانم ها برای سلفی گرفتن

بنا به تازه‌ترین بررسی‌های انجام شده مشخص شد که 70 درصد خانم‌ها عکسبرداری با موبایل هوشمند خود را درمقایسه با عکسبردای با یک دوربین دیجیتال ترجیح می‌دهند. به ذهن خطور می کند خانم‌ها به شدت‌ علاقمند به موبایل‌‌های هوشمند و عکسبرداری با آن هستند!

موبایل‌های هوشمند طی چند سال تازه پیشرفت‌های چشمگیری یافته‌اند. یکی از این پیشرفت‌ها مربوط به دوربین این تولیدات است. هم اینک موبایل‌های هوشمند از نظر کیفیت عملکرد دوربین تولیداتی فوق‌العاده کارآمد هستند. کیفیت عملکرد دوربین موبایل‌های پرچمدار هم اینک از جمله مهمترین معیارهای سنجش و مقایسه آن‌ها با دیگر تولیدات دیده می‌شود. برای نمونه موبایل هوشمند اکسپریا زد 5 سونی را در نظر بگیرید که به سنسور دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی برند زایس (Zeiss) تجهیز است. عملکرد دوربین این موبایل و دیگر تولیدات بالا رده در برخی از شرایط حتی از عملکرد دوربین‌های عکاسی میان رده هم خوب است. از اینرو جای تعجبی نیست که بهره برداری از دوربین این تولیدات نیز روز به روز در حال گسترش باشد.

به گزاش کلیک، مدتی قبل تیمی با اسم “Influence Central Consumer Insights Group” به‌ بررسی میزان نفوذ تکنولوژی مربوط به دوربین موبایل‌های هوشمند در بانوان پرداخت. بدین منظور این تیم بررسی چیزی تقریبا 500 خانم را مورد ارزیابی قرار داد و نهایتا دریافت که 70 درصد بانوان به شدت علاقمند عکسبرداری با بهره برداری از موبایل‌های هوشمند خود بوده و این امر را به عکسبرداری با یک دوربین عکاسی حرفه‌ای ترجیح می‌دهند! از نظر اغلب این بانوان بهره برداری از دوربین‌های دیجیتال به منظور عسکبرداری منسوخ شده دیده می‌شود و آن‌ها ترجیح می‌دهند که با موبایل هوشمندشان به عکسبرداری از محیط‌های مختلف و به ویژه عسکبرداری سلفی بپردازند.

شاید دوست داشته باشید بدانید که این محاسبه در سال 2012 برابر با 37 درصد بوده است. به بیان دیگر طبق بررسی مشابهی که در سال 2012 بر روی بانوان انجام شده بود، مشخص گردید که 37 درصد از خانم‌ها عکسبرداری با بهره برداری از موبایل خود را درمقایسه با عکسبرداری با یک دوربین دیجیتال ترجیح می‌دهند. از اینرو این محاسبه طی چهار سال رشدی تقریبا 43 درصد داشته و این مسئله جالب توجه است. طبق آماری که در سال 2012 معرفی شده بود از هر 4 خانم یکی از آن‌ها به عملکرد دوربین موبایل خود اهمیتی نمی‌داد. حال و در سال 2016 این محاسبه به شکل چشمگیری کاهش یافته و از هر 12 خانم یکی از آن‌ها به این مسئله اهمیتی نمی‌دهد. به بیان دیگر می‌توان نتیجه گرفت که میزان اهمیت دهی خانم‌ها به دوربین موبایل‌های هوشمند طی چهار سال تازه 4 برابر گسترش یافته است. با اینحال این انتهای ماجرا نیست!

بنا به نوشته تیم بررسی نامبرده شده، عده‌ کثیری از خانم‌ها به طرز همزمان از چند موبایل هوشمند مختلف استفاده می‌کنند و یکی از آن‌ها تنها با هدف عکسبرداری (یقینا سلفی) تهیه شده است. طبق محاسبه انتشار یافته هم اینک 45 درصد از خانم‌ها به طرز همزمان از دو موبایل استفاده می‌کنند. 19 درصد از بانوان همزمان سه موبایل هوشمند داشته و 19 درصد دیگر هم چهار موبایل و یا بیشتر را به همراه دارند!

به علاوه از طرف دیگر بد نیست که اشاره کنیم، طبق محاسبه معرفی شده در سال 2012 چیزی تقریبا 35 درصد از خانوارها از خطوط تلفن ثابت استفاده نمی‌کردند، حال و در سال 2016 این محاسبه به 54 درصد گسترش یافته است. در بررسی که اخیرا صورت گرفت، مشخص شد که 48 درصد از خانم‌ها موبایل هوشمند اصلی خود را مهم‌ترین ابزاری می‌دانند که با خود حمل می‌کنند. این مسئله در حالی است که تنها 26 درصد از آن‌ها کیف پول خود را حائز اهمیت‌ترین وسیله‌ای که حمل می‌کنند انتخاب کرده‌اند. با اینحال مسئله به همین قسمت ختم نمی‌شود!

Self portrait

همانطور که می‌دانید با پیشرفت تکنولوژی، بیننده پیشرفت میزان استفاده و کارایی شبکه‌های اجتماعی هم هستیم. هم اینک شبکه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام که شبکه‌های سلفی محوری دیده می‌شوند از پرفروش ترین شبکه‌های اجتماعی آنلاین پرطرفدار در بین مصرف کنندگان به شمار می‌روند. به ذهن خطور می کند در این بین خانم‌ها به شدت علاقمند این سبک از شبکه‌های اجتماعی هستند. در این راستا بدن نیست که نگاهی به محاسبه معرفی شده در سال 2015 میلادی داشته باشیم. بنا به محاسبه معرفی شده در این سال، مشخص شد که خانم‌ها زمانی تقریبا 4 ساعت در هر هفته را صرف عکسبرداری سلفی از خود و سپس اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند! بر این اساس مشخص شد که خانم‌های 16 الی 25 ساله هر روز بازه زمانی مابین 16 الی 48 دقیقه را صرف عکسبرداری سلفی می‌نمایند. نکته جالب‌تر این است که بررسی انجام شده نمایش داده که 27 درصد خانم‌های جوان پس از اشتراک‌گذاری عکس‌های سلفی خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، دائما تعداد لایک‌های آن را مورد بررسی قرار داده و با اینحال اگر در طول چند دقیقه به تعداد لایک‌های معیار و مد نظر خود دست پیدا نکنند، سریعا عکس سلفی بارگزاری شده خود را حذف می‌نماید! به علاوه از طرف دیگر مشخص شده که خانم‌ها قبل از عکسبرداری سلفی به شدت درمقایسه با انجام اقداماتی نظیر آرایش کردن، شکل‌دهی خوب به موقعیت مو، ژست گرفتن‌های خاص و … حساس هستند و ه عکس سلفی مورد پسند آن‌ها نیست. از اینرو بارها و بارها لحظه خود را صرف حذف تصویر قبلی عکسبرداری مجدد می‌کنند. این مسئله از جمله مهمترین عواملی است که باعث شده هر خانم چیزی تقریبا 4 ساعت در هفته را صرف عکسبرداری سلفی نماید.

همانطور که اشاره کردیم آماری که در پاراگراف آخر پیشین این مقاله به آن اشاره داشتیم مربوط به سال ابتدا سال 2015 میلادی می‌شود. بدون تردید این محاسبه در سال 2016 گسترش چشمگیری یافته است. به واقع نمی‌توان پیرامون انگیزه بانوان درمقایسه با استفاده این چنینی و صرف لحظه‌های طولانی در راستای عکسبرداری با بهره برداری از موبایل و اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی قضاوت کرد. باید اشاره کنیم که در کشورهایی که تکنولوژی‌های این چنینی اخیرا رونق زیادی یافته‌اند، مردها نیز دست کمی از بانوان نداشته و اغلب بیننده موضوعات مشابهی از طرف آن‌ها نیز هستیم. نظر شما پیرامون این مسئله چطور است؟

3

منابع: 

dailymail

androidheadlines

اگر این خبردرباره اخبار صوت و تصویری ها جالب است آنرا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

لینک