دیجی لند | اخبار دنیای دیجیتال اخبار دیجیتال | اخبار فن آوری

عدم نیاز پهپاد Fury به باند فرودگاه برای فرود یا پرواز - 0

عدم نیاز پهپاد Fury به باند فرودگاه برای فرود یا پرواز

برای علاقه مندان به اخبار هوا و فضا خبری تکمیل کرده ایم :

کمپانی لاکهید مارتین با انجام تست های پروازی در طول ۱۲ ماه واپسین، نشان داد که هواپیمای بدون سرنشین نمونه فیوری (Fury) این تولیدکننده توانایی قابل اطمینانی در پرواز برای مدت بیش از ۱۲ ساعت دارد.

طبق خبرهایی که در شبکه های اینترنتی پخش شده است، این هواپیما که برای انجام ماموریت های مرتبط به نظارت الکترونیکی، شناسایی، و پیوندهای اطلاعاتی و ایمنی ساخته شده، چندی قبل با تاخیر در تولید مواجه شده است. در حقیقت این تاخیر، به دلیل تست هایی است که روی سیستم هوایی بدون سرنشین گروه ۳ آن انجام می شود و دلیل شده روند تولید آن به کندی پیش رود.
فیوری، با پروانه های توانمند رانشی و بال های گسترده ای به عرض ۱۷ فوت (۵٫۲ متر)، به شکلی دیزاین شده که کمترین نشانه های تصویری را داشته باشد و در عین حال، بتواند ترکیبی از سوخت و محموله به وزن حداکثری ۲۰۰ پوند (۹۱ کیلوگرم) را حمل کند.

این هواپیما برای برخاستن از زمین یا فرود، به باند فرودگاهی نیاز ندارد، حتی با یک منجنیق متحرک گسترده به هوا پرتاب می شود. این ابزار، به پشت وسایل نقلیه زمینی وصل شده و به وسیله آنها از جایی به جای دیگر منتقل می شود.
برای فرود فیوری، از یک “سیستم بازیابی اعزامی” استفاده می شود. به نظر می رسد اسم این سیستم، از اصطلاحات ویژه هوافضا گرفته شده و به معنای “پرواز در یک شبکه بزرگ” می باشد. DARPA در حال کار روی یک سیستم هوشمند است که آن را SideArm می نامند. این سیستم می تواند روی یک جرثقیل که ترکیبی از قلاب ها و ریل ها را حمل می کند، امکان صعود و بازیابی فیوری را ممکن کند.

بزرگترین نقطه قوت فیوری، استقامت آن است. این هواپیما می تواند تا ۱۵ ساعت هم بدون توقف پرواز کند. با این وجود تا اینجای کار رکورد ۱۲ ساعت پرواز مداوم برای آن ثبت شده است. فیوری می تواند محموله هایی را حمل کند که معمولا به وسیله هواپیماهای گروه ۴ که بزرگتر و سنگین تر هستند، حمل می شوند؛ هواپیماهایی مانند پرداتور (Predator) که برای برخاستن، به یک باند ۵۰۰۰ فوتی نیاز دارند.
فیوری، هواپیمایی کوچکتر، ارزانتر و قابل حمل است و می تواند عده ای از ماموریت های هواپیماهای بدون سرنشین گروه ۴ را به مالکیت خود درآورد. کمپانی لاکهید مارتین تصمیم گرفته است در ماههای آتی تولید آن را به تدریج شروع کند و کم کم برای تولید بزرگ مقیاس آن تکمیل شود.

اگر این خبردرباره هوا و فضا جالب است آنرا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

لینک