دیجی لند | اخبار دنیای دیجیتال اخبار دیجیتال | اخبار فن آوری

مروری بر موبایل های انقلابی تاریخ که محکوم به شکست شدند - 0

مروری بر موبایل های پیشرو تاریخ که محکوم به شکست شدند

گوگل سال ها لحظه و پول خود را صرف آن کرده بود با اینحال نتوانست رنگ حقیقت به آن بدهد و نهایتا در سال 2016 آن را باطل کرد.

با اینحال بگذارید مقداری به عقب باز گردیم، در سال 2013، موتورولا که بعدها پایین چتر گوگل قرار گرفت اطلاع داد که روی یک پلتفرم تلفن هوشمندی ماژولار به اسم برنامه آرا کار می کند. آرا یک موبایل ابتدایی با ماژول های قابل تعویض بود که می شد برای ارتقاء کلی ابزار آنها را آپدیت کرد و از این لحاظ تا حدودی به لگو مشابهت داشت.

فرضیه اصلی این تلفن هوشمند آن بود که به جای ارتقاء مستمر و کلی تلفن های همراه، استفاده کننده بتواند صرفا عده ای از قطعات بنیادی آن مانند سیستم دوربین، حافظه و CPU را افزایش بدهد که با این وجود با استقبال بالای مجله ها روبرو شد.

با اینحال در کمال تاسف این برنامه به دلیل تغییراتی که در آن رخ داد با شکست روبرو شد؛ برای نمونه پیش از هرچیز گفته شد که موبایل های آرا هزینه ای بین 50 تا 100 دلار خواهند داشت همزمان با اینکه گوگل در سال 2016 تایید کرد هزینه تمام شده برای آنها با مدلهای برتر اعلی مارکت برابری می کند.

در حقیقت روشن شد که کسی موبایل ماژولار نمی خواهد و بعدها حتی تولیدات شبیه به ای که از جانب ال جی و موتورولا معرفی شدند نیز با شکست روبرو گردیدند.

پیکچر فون کالا AT&T (سال 1964)

اپراتور آمریکایی، AT&T، سال ها قبل از اسکایپ و فیس تایم رویای رابطه تصویری را در سر داشت و برای مدت بیش از سی سال تمام تلاش خود را به کار گرفت تا به تلفن تصویری رنگ حقیقت ببخشد. مراسم معرفی تکنولوژی ابداعی به وسیله این تولیدکننده نیز در نوع خود بی مانند بود.

اولین کالا این تولیدکننده Picturephone اسم داشت که در یک کنفرانس بین المللی در Flushing Meadow Park به سال 1964 میلادی معرفی شد. دموی معرفی شده از قابلیت های این موبایل هم شدیدا موفق شد حاضران در سالن را به شوق بیاورد.

گفته می شود که AT&T بودجه ای بالغ بر نیم میلیارد دلار را صرف پیشرفت و تحقیق برای تولید تلفن هوشمندی کرده که بنا بود آتی را در مقابل مخاطبانش قرار دهد حال آنکه چنین آتی ای چهل و پنج سال بعد رنگ حقیقت به خود گرفت.

این تولیدکننده در دهه 1970 میلادی تنها موفق شد 500 مشترک را برای خدمات ویدیو کال خود جذب نماید. هزینه بهره برداری از آن خدمات بسیار بالا، حجم و اندازه ابزار های ضروری زیاد و ارزش کلی آن اندک بود و اینطور شد که تلاش های این اپراتور آمریکایی راه به نقطه ای نبرد.

با این وجود ضروری است در اینجا یادآوری کنیم که کمپانی مطرح شده در دهه 1990 میلادی نیز تلاش مشابهی را برای معرفی این خدمات انجام داد که آن نیز محکوم به شکست شد و عاقبت این اسکایپ بود که در سال 2005 میلادی رابطه تصویری را به روش رایگان در دست عموم مردم قرار داد.

امیدواریم این نوشته پیرامون تکنولوژی مورد استقبال شما قرار گرفته است.

منبع