دیجی لند | اخبار دنیای دیجیتال اخبار دیجیتال | اخبار فن آوری

گوگل از فریب کاربران با صفحات AMP و سپس انتقال شان به صفحه اصلی جلوگیری می کند

گوگل از فریب مصرف کنندگان با صفحات AMP و سپس انتقال شان به صفحه اصلی محافظت می کند.

از اخبار تکنولوژی اخباری منتشر شده که:

کمپانی گوگل خبر از به روزرسانی فرمت وب «صفحات شتاب یافته موبایل» یا «AMP» خود داده تا صاحبان تارنما ها را از سو بهره برداری از این خدمات باز دارد. این تولیدکننده بیان میکند که از ماه فوریه سال ۲۰۱۸، صفحات AMP باید شامل محتویاتی حدوداً یکسان با صفحه اصلی و استاندارد باشند.

هم اینک به خاطر اینکه صفحات AMP سریع تر بارگذاری می شوند و ورژن کم ریخت و پاش تر یک تارنما به حساب می آیند، در نتیجهً آگهی و لینک های کمتری را درمقایسه با صفحات اصلی شامل می شوند. این مسئله دلیل شده تا عده ای مالکین تارنما ها، دو ورژن از صفحه وب خود بسازند: یک صفحه استاندارد و یک صفحه ویژه AMP که با اسم تیزری برای هدایت استفاده کننده به صفحه اصلی مورد بهره برداری قرار می گیرد. آن صفحه اصلی معمولاً کندتر بارگذاری می شود و شامل آگهی بیشتر و یقیناً نرخ دفع استفاده کننده بالاتری است.

اکنون گوگل می خواهد به این رفتار خاتمه دهد. آشیش مِهتا، مدیر تولیدات AMP بیان میکند: «AMP معرفی شد تا عملکرد وب را به شکل چشمگیری افزایش دهد و تجربه کاربری سریع و استقامت از محتویات وب معرفی دهد. برای صفحاتی که علاقه به نمایش آنها در جستجوگر گوگل با اسم AMP می باشد، مشابهت میان صفحات AMP و صفحات اصلی اجباری است»

گوگل تاکید می کند که بهره برداری از AMP، اثری بر رنکینگ جستجوی یک URL ندارد. ولی باید گفت، انتشار محتوا در شکل AMP و پیروی از قانون های آن باعث می شود تا صفحه مورد نظر جایگاهی در نوار Top Stories جستجوگر گوگل داشته باشد که به وب ترافیک بسیار بالایی منجر می شود.

امیدواریم این نوشته پیرامون تکنولوژی مورد استقبال شما قرار گرفته است.

منبع